Zagospodarowanie domeny

Dla większości początkujących domainerów główną formą przewidywanego zarobku na domenach jest odsprzedaż z zyskiem do KK. Trzeba podkreślić, że o ile domainer nie wywodzi się z branży IT i nie zetknął się wcześniej z szeroko rozumianym zarobkowaniem w internecie, to zazwyczaj na początku nie przewiduje zagospodarowywania domen. Wynika to zarówno z faktu braku wiedzy jakie domeny są najlepsze do zagospodarowania i braku umiejętności techniczno-informatycznych.

Z czasem wraz ze zdobywanym doświadczeniem, znacząca grupa domainerów nie poprzestaje na samej odsprzedaży domen, część z domen pozostawia na własne potrzeby, a często wręcz szuka domen pod zagospodarowanie przez co staje się w pewnym sensie klientem końcowym(KK).

Można wyróżnić kilka sposobów zagospodarowania domen:

Jednym z nich jest parkowanie domen. Polega to najprościej na przekierowaniu domen na któryś z serwisów, który podpina pod konkretne domeny reklamy firm zainteresowanych odwiedzinami internatów (czyli pozyskiwaniem klientów) i nalicza wynagrodzenie za każde kliknięcie w reklamę (link), która znajduje się na tej stronie. Uzyskiwane w ten sposób środki mogą być bardzo zróżnicowane, zależne m.in. liczby wejść na stronę i branży do której nawiązuje dana domena. Warto podkreślić, że część domen (na przykład literówki) jest z góry przeznaczana na takie cele i jeśli są one odsprzedawane, to praktycznie jedynym wskaźnikiem ich wartości jest generowany ruch przekładający się na ewentualne zarobki. Polecam parking domen SEDO. Jest to światowa giełda połączona z możliwością wystawiania domen na parkingu.

Innym sposobem zagospodarowywania domen jest tworzenie własnych serwisów. Mogą  one być bardzo różne, od ministron (z umieszczanymi na nich reklamami) działającymi trochę na zasadzie parkowania, to znaczy głównym czynnikiem jest zysk z klikania w reklamy przez internautę wchodzącego na daną stronę. Podobną formą są różnego rodzaju programy partnerskie oferujące wykorzystanie generowanego za sprawą konkretnej domeny ruchu.

Jeśli domena jest związana z konkretnym produktem lub usługą, niektórzy domainerzy stają się sprzedawcami danego produktu tworząc pod tą domeną sklep na który wchodzą potencjalni kupujący.

Najbardziej zaawansowaną formą zagospodarowania są serwisy tematyczne dotyczące konkretnej branży sprawiające czasem, że prowadzenie tychże serwisów staje się dla niektórych ważniejszą działalnością od obrotu domenami. Jeżeli już posiadasz taki serwis, możesz zarabiać na artykułach sponsorowanych ( firma płaci za zamieszczenie swojego artykułu na Twojej stronie). Jedną z najbardziej popularnych jest WhitePress.pl

Niektórzy twierdzą, że zagospodarowanie domeny zwiększa jej szanse na sprzedaż ponieważ nasza strona pojawia się w wynikach wyszukiwania google. Często też ciekawie wyglądająca strona może w wizualny sposób pokazać KK jak można fajnie zagospodarować domenę i wykorzystać ją do celów zarobkowych. Część domainerów tworzy na swoich domenach tz. mini strony zbudowane pod zarabianie na Adsense z adnotacją, że domena jest na sprzedaż.

Utrzymując domeny w aftermarket.pl możemy wykupić u nich hosting. Podstawowy pakiet za 50 zł rocznie całkowicie wystarczy do zagospodarowania kilku domen. O tym jak zrobić stronę internetową możecie przeczytać tu Strona internetowa w 5 min.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *