Praca nad optymalizowaniem karty produktowej zajmuje trochę czasu, ale jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę, umiejętności i doświadczenie, to w gruncie rzeczy nie jest wyjątkowo trudna i daje ogromną satysfakcję. I tutaj pojawia się pytanie: Na co zwracać uwagę podczas optymalizowania karty produktowej?
Optymalizacja karty produktowej w sklepie internetowym
Cała praca nad modyfikacją karty produktowej powinna składać się z kilku etapów. Na początku należy ustalić, jakich słów kluczowych będziemy używać, ponieważ to one najbardziej wpłyną na pozycjonowanie sklepu. Następnie należy zadbać o adres URL, który nie powinien być długi, musi posiadać słowa kluczowe i być czytelnym dla klienta, czyli mówić dokładnie o tym, czego dotyczy – na przykład nazywać konkretną kategorię produktów.
Najwięcej pracy czeka nas przy samych opisach produktów. Muszą być przede wszystkim unikalne, wiec będziemy robić je od zera. Powinny zawierać słowa kluczowe i być przedstawione w interesujący sposób, czyli zachęcać użytkownika do dalszego czytania. Ważne jest również to jak prezentują się wizualnie. Warto podkreślić najważniejsze myśli czy cechy produktów, stosując wypunktowania lub pogrubiając konkretne słowa w opisie. Dobrym pomysłem jest także dodanie opcji zamieszczania komentarzy pod produktami przez użytkowników. Ich opinia ma ogromne znaczenie dla przyszłych klientów, a także zwiększa wiarygodność sklepu i ogólnie pozytywnie wpływa na wizerunek całej marki.
W opisach można zastosować linkowanie wewnętrzne, czyli na przykład wspominając o podobnych produktach z innej kategorii, od razu podlinkować je w odpowiednim miejscu. Istotne jest również właściwe umieszczanie przycisków, typu „dodaj do koszyka”, „dowiedz się więcej”. Powinny znajdować się w dobrym, czyli ergonomicznym miejscu, a także być odpowiednio wyróżnione. Ciekawym rozwiązanie jest także zamieszczanie wszystkim najważniejszych informacji pod ręką, czyli przede wszystkim pokazywanie kosztów wysyłki i dostępności produktów przy głównym opisie każdego z nich.
Potrzebujesz pomocy przy optymalizacji swojego sklepu internetowego? Koniecznie zapoznaj się z ofertą agencji PromoTraffic